الثلاثاء، 14 يونيو 2016

أنا والمراية..أصل الحكاية




أنا اللى كنت عاشق لكل روتين موهوم
رد عليا سريرى وقالى قوم وكفاية نوم
ومرايتى كملت عليا
قولتلها أنا مش ناقص هموم
سبينى فى حالى عاوز أنام وبكرة أقوم
شايف... وشك فيا بقى دبلان حزين مهموم
مش هقولك قوم وإسعى وحاول
 أنا بس هقولك فى سرك
 عاجبك حالك على كدا
لو عاجبك على وضعك
أصل النجاح عمره ما خبط على باب
طول ما إنته مش حاطه فى إعتبارك
 أو حتى عامله حساب
إتأسف لنفسك وقولها
أنا أسف يا نفسى
على حلم حلمته وأجلته للمجهول
بحجة أنى مشغول
لاهقولك إسعى وحاول
 ولا هسمعك أغنيه تخليك تشكى الهموم
 كون نفسك ومتكونش غيرها
والقرار فى الأخر ليك
 يا تكون يا تكون
متتأسفش لحد غير نفسك
وأول نقطة فى أول سطر قولها
أنا أسف يا نفسى فهمتك غلط
بس من النهاردة راح أكون وأكون وأكون
أنا اللى كنت عاشق لكل روتين موهوم
رد عليا سريرى وقالى قوم وكفاية نوم
ومرايتى كملت عليا
قولتلها أنا مش ناقص هموم
سبينى فى حالى عاوز أنام وبكرة أقوم
شايف... وشك فيا بقى دبلان حزين مهموم
مش هقولك قوم وإسعى وحاول
أنا بس هقولك فى سرك
عاجبك حالك على كدا
لو عاجبك على وضعك
أصل النجاح عمره ما خبط على باب
طول ما إنته مش حاطه فى إعتبارك
أو حتى عامله حساب
إتأسف لنفسك وقولها
أنا أسف يا نفسى
على حلم حلمته وأجلته للمجهول
بحجة أنى مشغول
لاهقولك إسعى وحاول
ولا هسمعك أغنيه تخليك تشكى الهموم
كون نفسك ومتكونش غيرها
والقرار فى الأخر ليك
يا تكون يا تكون
متتأسفش لحد غير نفسك
وأول نقطة فى أول سطر قولها
أنا أسف يا نفسى فهمتك غلط
بس من النهاردة راح أكون وأكون وأكون

أيمن الوحش

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق